Jumaat, 4 September 2009

Aku Dan Rempit..



Tdi dlm jam 2.30 pagi, aku, amir,nurul n aiman kuar lpak kt kdai mamak pekena roti canai..lapar noq..laps je mkn kitorang bergkat pulang ke Bakti Permai..he99..sampai kt simpang pekaka ada la dlm 20 or 30 bjik motor dak2 rempit duk lpak kt simpang 2 tggu member diorang yg race kot..aku kaku skejap x pcaya blan2 posa pon ada yg nk merempit..gile pe...keta kitorang lalu dpan dak2 2 n aku tgok majoriti dak melayu dlm kelompok 2..sdih cmpur geram..aiman ckp, knpa la bodoh sgt diorang 2 lpak nk merempit x tntu hala,,baik blik tdo..aku mengiyakan kata2 diorang..amir n nurul pon stuju..aku pelik la dak2 skunk ni,,x thu diorang nk apa sbnrnya,,x penah ke sedetik kpala otak diorang pk msa dpan,,aku pon remaja gak n penah la join bnda2 bodo ni,,tpi ada masa aku pon pk gak tntg masa dpan, hdup, family n bnyak bnda la..yang selalu aku pk skunk adakah sok lusa n hari seterusnya aku keadaan dri aku mash mcm skunk,,adakah sok than nk amik kaki or tangan or apa2 yg ada pada dri aku tuk mnjadikan aku sbgai orang kelainan upaya..aku pk bnda 2.adakalanya kita slalu lupa bla brada dlm zon selesa, tpi kita x prnah amik kisah kalu2 kita tiba2 berada di thap yg x penah di bayangkan..aku sgt2 pelik n otak aku trlalu memikir tntag bangsa n negara aku,,aku x nk ngara kucir kacir n aku jga x nk anak bgsa aku rosak mcm 2 saja..arghhh..persoalan akn tmbul bla aku fkirkn hal ni,adakah hari esok dan akan datg sama macm hari ni yg kita lalui?????aku kesian sgt2 kt budak2 yg memprjudikan nasib n hdup mereka pada bnda2 yang rapuh,,bnda2 yg x brfaedah pada dri mreka..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan